1.WARMANコンクール || WARMAN Competition

4人のチームの中で、私はデザインと電子的部分の製作の二つの役割を担当しました。デザインのについては、まずスケッチでロボットの形のアイデアを考え、部品の製造と目的達成のための機能と動きも考案した。デザインを決めると、SolidWorksのCAD3Dモデリングソフトを用いてロボットのモデルを作製した。
電子部品の製作において、電子工学の基本を学びました。Arduinoなどのマイクロコントローラのプログラミングと電子回路統合、はんだ付け、電池の選び方を実践的に習得しました。

 

In a team of four, I had the two roles of design and electrical. For the design part, first we thought of ideas of the shape of the robot by sketching, while also considering the functions and movements, and part manufacturing for achieving our goal. To make the design, I made use of SolidWorks's CAD 3D modeling software to create the robot model.
In the electronics production, I learned the basics of electronic engineering. I learnt programming and electronic circuit integration of microcontrollers such as Arduinos, soldering, and selecting batteries by practical means.


2.タップレンチ(工房研修)|| Tap-wrench (Workshop Training)

課程の必須科目で工学生は全員工房研修を受ける。旋盤、フライス盤、溶接機、帯鋸、表面研削盤などの大型機械工具と、ドリル、金槌、レンチなどの小型機械工具の使い方を習う。

 

All engineering students receive mandatory workshop training as part of the curriculum. Learning how to use with large machine tools such as lathes, milling machines, welding machines, band saws, surface grinding machines and small machine tools as well, such as drills, hammers and wrenches.


 3.UCM(カンタベリー大学モータースポーツ部)のためのプロジェクト || Project for UCM (University of Canterbury Motorsports Club)

 

 


フォーミュラSAEレーシングカーのための燃料給油管の製作を担当しています。二人組で、SolidWorksソフトを使って給油管で3Dモデルを作り、機械工具で全ての部品を製作しました。

 

I am in charge of making a fuel filler neck for a formula SAE racing car. In a team of two people, we used SolidWorks software to make a 3D model of the fuel filler neck and made all the parts with machine tools.